Tijdje geleden - Reisverslag uit Xiamen, China van Marloes - WaarBenJij.nu Tijdje geleden - Reisverslag uit Xiamen, China van Marloes - WaarBenJij.nu

Tijdje geleden

Blijf op de hoogte en volg Marloes

30 April 2014 | China, Xiamen

Het is al een hele tijd geleden dat ik wat op mijn blog heb geschreven.

In de afgelopen maand is er niet zo heel veel bijzonders gebeurt. Het leven hier in China gaat me goed af ben sinds de laatste keer ziek zijn niet meer ziek geweest. Wel een paar keer moe maar met een beetje meer slaap kom je er wel weer boven op.

Met mijn stage opdracht gaat het goed. Sinds dat de nieuwe resident teacher er is heb ik constante begeleiding en dat doet mij goed. Gert de oude resident teacher is 2 weken geleden terug naar Nederland gegaan na ons 2,5 maand begeleidt te hebben. Ik mis hem wel een beetje. We waren uit eten geweest om zijn afscheid te vieren. Daarbij heeft hij verschillende afscheidscadeau's gehad waaronder een geborduurde schilderij, theedoos en thee zetje en een poster met alle Nederlandse studenten erop.

Activiteiten die ik in de tussentijd heb beleefd zijn:
Bezoek aan piano eiland ook wel Gulangyu genoemd ^^ dat was echt een super interessant eiland niet zo heel groot. Met de boot ben je er voor je het weet nog geen 5 minuten varen. Heel veel gezien vooral piano's en orgels. De naam van het eiland zegt al genoeg.

Ander evenement was bergbeklimmen en raften. Zelf heb ik alleen bergbeklimmen gedaan wat op zich al zwaar genoeg was. Die dag was het heel warm meer dan 30 graden. We waren er met een tourbus heen, die zoals ik onderhand gewend ben niet soepeltjes reed en bij elk hobbeltje stuiterde je van je stoel. Klimmen zelf was super leuk.

Daarnaast hebben we nog Koningsdag gevierd beetje eerder dan verwacht maarja, op die dag hebben we dumbplings en pannekoeken gemaakt de dumbplings waren super lekker. Pannenkoeken ook met jam en chocopasta erop heerlijk.

Mijn stageperiode zit er alweer bijna op nog 7 weken en dan ben ik alweer terug in Nederland :-( De tijd gaat veels te snel.

Dit was het weer voor nu ^^

  • 30 April 2014 - 09:11

    Frits:

    Hoi Marloes,
    Leuk om weer wat te lezen over je avonturen in China. Zelfs Koningsdag gevierd in verre oorden! Oranje is overal. Nog zeven weken te gaan. Die vliegen vast voorbij. Ik wens je nog een leerzame en plezierige tijd toe.
    liefs uit NL van Frits

  • 30 April 2014 - 09:51

    Jan:

    Allo Allo Marlousie,

    Super zo'n ervaring, nog een paar weekjes en dan komen we jou kant op we zijn heel benieuwd
    naar al die mooie plekjes daar!

    xxx Pappa.


  • 30 April 2014 - 18:05

    Monique:

    Hallootjes,
    Nog even en we zien elkaar weer. Via whats-app en ons bijna wekelijkse telefoontjes blijven we lekker op de hoogte van alles. Geniet er nog van en bedenk wat we kunnen gaan doen. Ben benieuwd.
    Liefs mama xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Actief sinds 17 Feb. 2014
Verslag gelezen: 850
Totaal aantal bezoekers 2265

Voorgaande reizen:

13 Februari 2014 - 23 Juni 2014

Internship Xiamen Check-IT

Landen bezocht: