1e week in Xiamen - Reisverslag uit Xiamen, China van Marloes - WaarBenJij.nu 1e week in Xiamen - Reisverslag uit Xiamen, China van Marloes - WaarBenJij.nu

1e week in Xiamen

Door: Me

Blijf op de hoogte en volg Marloes

22 Februari 2014 | China, Xiamen

Eerst weekje in Xiamen zit er alweer op. De tijd gaat snel. In het weekje heb ik kennis gemaakt met Check-IT en de Chinese studenten. Ze zijn allemaal aardig en spreken goed Engels waar ik persoonlijk wel blij mee ben, aangezien mijn Engels niet als te perfect is.
Bij Check-IT heb ik al aardig hard gewerkt aan mijn stageopdracht, voor school heb ik een startdocument + plan van aanpak opgesteld. Een logboek bijgehouden voor mijn schrijven van mijn stageverslag. Aankomende maandag ga ik beginnen met het maken van interview vragen die ik ga stellen aan de resident teacher.

Zelf zijn we met een aantal Chinese studenten naar een Nanputuo Temple geweest (voor foto's zie facebook). Dis was echt super gaaf om te zien, mensen hadden allemaal een wierook stokje waarmee ze een wens konden doen. Chinezen geloven heel erg in het Taowisme soort boeisme maar dan anders. Na de tempel zijn we naar de University of Xiamen gegaan, daar kregen we vooral de campus te zien. Trainingsvelden, atletiekbaan enzovoorts.

Na wat gegeten te hebben zijn we naar een grote winkelstraat gelopen waar geen auto's mogen rijden. Die straat het Zhongshan Road. Ergens tijdens mijn stage periode ga ik samen met een paar Chinese meiden shoppen voor kleren enzo.

Dit was het weer voor deze week. ^_^

  • 26 Februari 2014 - 12:11

    Jan :

    Hoi Marloes,
    Je begint al aardig te inburgeren in xiamen, ik zie al veel mooie foto's verschijnen
    op je Face-Book pagina.
    Ziet er allemaal heel kleurrijk uit al die mensen daar en al een beetje gewend inmiddels ook
    aan het eten en drinken?
    Je komt nog als een heel slank denneje terug als ik je zo hoor over je wandeling iedere dag
    naar je stage adres.
    Plezier nog daar en leuk je weekelijkse verslag voor het thuis- front.
    Dikke zoen,
    Pappa.l

  • 26 Februari 2014 - 20:49

    Monique:

    Ola Marloes,
    Zo te lezen gaat het goed en heb je al een aardig ritme te pakken. Gaaf om te lezen wat je allemaal gedaan hebt. xxx mama

  • 18 Maart 2014 - 17:48

    Frits:

    Ha Marloes,

    Vanuit Israel een warme groet van je oom.
    Ik vind het bijzonder en moedig dat je in dat verre China je draai probeert te vinden, maar de avontuurlijkheid zit in de familie!
    Leuk om je verslag van de eerste weken te lezen en ik blijf je uiteraard volgen.

    Geniet van alle ervaringen en indrukken én steek er veel op want de Chinezen zullen voor jouw generatie worden wat de Amerikanen voor de onze zijn.

    liefs,
    Frits

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Actief sinds 17 Feb. 2014
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 2263

Voorgaande reizen:

13 Februari 2014 - 23 Juni 2014

Internship Xiamen Check-IT

Landen bezocht: