Eerste verslag vliegtuig - Reisverslag uit Dongzhai, China van Marloes - WaarBenJij.nu Eerste verslag vliegtuig - Reisverslag uit Dongzhai, China van Marloes - WaarBenJij.nu

Eerste verslag vliegtuig

Blijf op de hoogte en volg Marloes

17 Februari 2014 | China, Dongzhai

Beste mensen,

Dit is mijn eerste reisverslag onderweg naar Xiamen voor een internship bij Check-IT.

Mijn reis begon met een sollicitatiegesprek waar ik te horen kreeg dat ik stage mag gaan lopen in Xiamen China. Nadat ik te horen had gekregen was ik echt super blij, mijn dag kon gewoon niet meer stuk. Na het opsturen van verschillende documenten aanvragen van mijn visum en inentingen begon mijn reis pas echt.

Op 13 februari 2014 vertrok ik samen met mij ouders en mijn vriendje naar Schiphol airport waar ik zelf mijn bagage heb ingecheckt met behulp van er QR code op mijn telefoon. Super gaaf was dat geen papier nodig.
Het afscheid nemen op Schiphol viel mij heel erg zwaar de tranen stonden in mijn ogen en wilde van niemand afscheid nemen omdat ik voor 4,5 maand weg ben. Eenmaal door de paspoortcontrole ging het al ietsje beter.

Eenmaal het vliegtuig in belde mijn vriendje op met het goede nieuws dat hij zijn Valentijnscadeau super vond. Ik kreeg direct weer tranen in mijn ogen, omdat ik hem zo erg mistte op dat moment :-(.

In het vliegtuig kregen we informatie over Hoelang de vlucht ongeveer zou gaan duren: 10.40 uur en de afstand was meer dan 9000 km behoorlijke afstand dus. In het vliegtuig waren veel kleine kinderen en baby's aanwezig die zo hier en daar lawaai maakte wat super irritant was. We kregen eten aan boord. Wat best wel lekker was. 10 uur later kwamen we aan op Xiamen airport lokale tijd 14 februari 10.10 uur. Nadat we onze koffers hadden opgehaald zijn we een rondrit gaan maken door het eiland Xiamen, met een tourbus. Die ons na 45 minuten heeft afgezet bij The policestation om te registeren.

Daarna zijn we doorgereden naar de woontorens. Waar we de koffers hebben gedumpt. Eerst lunchen bij een klein restaurantje was best lekker gebakken aardappels met kruiden, dumplings en rijst. Na de lunch kregen we onze kamers toegewezen, ik zit in toren 9 verdieping 26 kamer 16. Mooi uitzicht foto's volgen.

Dit was mijn eerste reisverslag voor vandaag. Meer volgen er binnenkort.

  • 17 Februari 2014 - 12:11

    Jan:

    Dat is al een mooi begin toch, even wennen aan je nieuwe omgeving (cultuur-schok)waarschijnlijk
    maar na een aantal dagen komt het allemaal goed!
    Succes en al enig idee hoe je stage gaat verlopen aardige mensen enzo.

    xxx Pappil

  • 17 Februari 2014 - 12:39

    Monique:

    Gaaf dat je een reisverslag gaat bijhouden. Daar kan je veel meer op kwijt dan alleen appen.
    liefs mama xxx

  • 17 Februari 2014 - 19:58

    Jose:

    Spannend Marloes,
    Ben benieuwd wat je allemaal gaat beleven.
    Geniet er lekker van. Groetjes Jose

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Actief sinds 17 Feb. 2014
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 2263

Voorgaande reizen:

13 Februari 2014 - 23 Juni 2014

Internship Xiamen Check-IT

Landen bezocht: